måndag 25 december 2017

Wonder Woman - The True Amazon, Jill Thompson

Titel: Wonder Woman - The True Amazon
Originaltitel: Wonder Woman - The True Amazon
Serie: -
Författare: Jill Thompson
Utgivningsår: 2016
Förlag: DC comics
Sidor/tid: 
Genre: Graphic novel, comic, fantasy, superhero
Språk: Engelska




Handling:
Young Diana has the fawning attention of her nation, but she soon grows spoiled and ungrateful. When a series of tragic events takes its toll, Diana must learn to grow up, take responsibility, and seize her destiny.

Mina tankar:
Jag är ingen van serieboksläsare. Mina erfarenheter av serier är i stort sett från Fantomen och Kalle & Hobbe. Men efter att ha blivit lite intresserad av Wonder Woman råkade jag köpa den här boken. 

Jag vet inte så mycket om serieböcker som sagt, men jag blev inte så imponerad av denna. Bilderna är väl ok kanske, men jag upplevde att boken var som en avancerad bilderbok mer än en serie.

Jag var heller inte heller helt förtjust i historien, då Diana var en riktig bortskämd skitunge kort sagt. Men hon kanske är sådan, jag får helt  enkelt läsa andra böcker om Wonder Woman för att kunna få en större helhetsbild av Wonder Woman.


Summering:
Lite besviken
Rekommenderas till:

Nej, jag rekommenderar inte denna
Betyg: 2,5/5

Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar