fredag 8 september 2017

By your side, Kasie West

Titel: By Your Side
Originaltitel: By Your Side
Serie: -
Författare: Kasie West
Utgivningsår: 2017
Förlag: Harper Collins
Sidor/tid: 6 timmar 35 minuter
Genre: Ungdom, kärlek
Språk: Engelska

Lyssnat på Storytel
Inläsare: Caitlin Kelly

Handling:
When Autumn Collins finds herself accidentally locked in the library for an entire weekend, she doesn’t think things could get any worse. But that’s before she realizes that Dax Miller is locked in with her. Autumn doesn’t know much about Dax except that he’s trouble. Between the rumors about the fight he was in (and that brief stint in juvie that followed it) and his reputation as a loner, he’s not exactly the ideal person to be stuck with. Still, she just keeps reminding herself that it is only a matter of time before Jeff, her almost-boyfriend, realizes he left her in the library and comes to rescue her.

Only he doesn’t come. No one does.

Instead it becomes clear that Autumn is going to have to spend the next couple of days living off vending-machine food and making conversation with a boy who clearly wants nothing to do with her. Except there is more to Dax than meets the eye. As he and Autumn first grudgingly, and then not so grudgingly, open up to each other, Autumn is struck by their surprising connection. But can their feelings for each other survive once the weekend is over and Autumn’s old life, and old love interest, threaten to pull her from Dax’s side? (Goodreads)


Mina tankar:
Det här är andra boken jag läser av Kasie West och jag tror jag fått mersmak. Är man sugen på någon gullig kärlekshistoria, verkar hon vara kvinnan man skall vända sig till!

Jag gillar att det är gulligt och puttenuttigt, men ändå inte enkelt. Kärkeken är lite ångestladdad och den växer fram genom hela boken. Karaktärerna är lite kantiga och lämnar ett intryck under tiden jag läser. Det mesta försvinner dock så fort man stängt bokens pärmar. (Eller som i mitt fall, bytt bok på Storytel)

Kanske också skall tillägga att det är vit amerikansk heterosexuell medelklass som skildras. Det som sticker ut mest här är fosterbarn och psykisk ohälsa. Ganska skyddad verkstad alltså. Men ack så underhållande! Jag kände mig naiv och svävande bland små rosa fluffiga moln säkert flera minuter efter jag läst klart. Snacka om en härlig upplevelse som är lätt beroendeframkallande. 

Det finns naturligtvis en del att himla på ögonen åt och mindre trovärdiga händelser (läs reaktioner). Men erkänn att ibland är det fantastiskt när allt går smidigt utan större katastrofer, det är ju ändå i bokvärlden, en fantasivärld där alla kan leva lyckliga i alla sina dagar, som vi pratar om här.

Omläsning 18 dec 2021: Alltså, det här definitivt min typ av kärleksroman. Det är trevande, gulligt och det innehåller inga som helst sexscener. Hålla handen och pussas räcker för mig, mer vill jag inte läsa om. Sköna kulisser är det också. Att vara instängd på ett kallt bibliotek över en helg kanske inte låter så romantiskt, men det är definitivt ett bra ställa att lära känna en grubblande, sur om än väldigt anständig ung man. Skönt att det finns sådana i bokvärlden iallafall. Kul omläsning!


Summering:
Gulligt och beroendeframkallande!

Rekommenderas till:

Gillar man Jenny Han, Morgan Matson, Sarah Dessen och liknande kommer man ÄLSKA det här.

Betyg: 4/5

Går att köpa på Adlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar