tisdag 29 augusti 2017

Veckans topplista - Böcker jag ser fram emot att läsa i höst



Johannas Deckarhörna har veckans topplista där man varje vecka skall lista fem böcker under ett specifikt tema.


 V 35: "Böcker jag ser fram emot att läsa i höst"

Min plan var att göra en lista på fem böcker som kommer ut i höst som jag vill läsa. Men jag hann bara med fyra, innan tiden hade runnit ut.



1. Hjärtlös av Marissa Meyer
Ni vet författaren till Månkrönikan (Cinder, Scarlett osv), Modernista har precis gett ut hennes bok om Drottningen i Alice i underlandet. Den handlar om hennes tid före hon blev drottning. 
Kom ut 28 augusti



2. Hunting Prince Dracula av Kerri Maniacally
Jag har läst Stalking Jack the Ripper, en historia baserad på Jack the Rippers härjningar i London. Den var underhållande. Denna gång är det bisarra mord i Vlad pålspetsarens, också kallad Dracula, slott. Är det en copycat eller är det Vlad själv som är tillbaka?
Kommer ut 19 september.



3. Jane, unlimited av Kristin Cashore
Författaren till serien De utvalda har det varit tyst från alltför länge. Nu kommer en ny bok ut. Den verkar vara lite mystisk och handla om en tjej vars moster försvunnit under en expedition. Hon träffar en glamorös tjej som bjuder henne till en mytomspunnen herrgård vilket påverkar riktningen i hennes liv. Undrar dock lite hur de tänkte när de designade det omslaget...
Kommer ut 19 september



4.Wonder Woman: Warbringer av Leigh Bardugo
Leigh Bardugo har skrivit Grishatriologin och Duologin Högt spel. Boken handlar om Wonder Women, prinsessan hos Amazonerna. Ungefär som filmen som gått på bio i sommar skulle jag tro (som jag inte vill se förrän jag läst denna boken )(Marie Lu kommer ut med Batman i början på nästa år) Utan att undersöka alltför noga gissar jag att det är någon form av sammarbete med DC comics.
Kommer ut 29 augusti.





35 kommentarer:

  1. Hoppas du får en fantastisk läshöst!
    Kommer väldigt mycket bra böcker den här hösten tycker jag!

    SvaraRadera
  2. Hjärtlös är jag nyfiken på, men tror jag vill läsa Alice i underlandet innan jag läser Meyers bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kanske man skulle göra. Men ärligt talat har jag svårt för Alice i underlandet (baserat på filmversionerna) Hoppas på att Meyers bok inte är lika galen.

      Radera
  3. Hjärtlös är jag jätte nyfiken på :)

    SvaraRadera
  4. Jag har missat de böckerna, kul att se nyheter :) Wonder Woman har jag inte läst, men jag såg filmen med våra tjejer i somras. Riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att filmen var bra, vill se den efter bokläsningen.

      Radera
  5. Svar
    1. Spännande att se vad du tycker om den.

      Radera
  6. Känner inte till någon av de här böckerna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De här topplistorna är så bra, då man får tips på böcker man kanske inte sökt upp själv.

      Radera
  7. De två första är jag lite nyfiken på.

    SvaraRadera
  8. Jane, unlimited är jag nyfiken på :)

    SvaraRadera
  9. Den första boken ser intressant ut!

    SvaraRadera
  10. Hjärtlös är jag nyfiken på, men jag har inte läst klart Månkrönikan än...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har inte jag heller. Jag väntade på att sista boken skulle komma på svenska. Men det gjorde den ju aldrig.

      Radera
  11. Intressant lista. Jag gillade Månkrönikan jättemycket men är tveksam till Hjärtlös ändå. Sen förstår jag inte varför de översätter den men inte den sista delen i Månkrönikan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur!!!! Varför översätter man inte sista boken i en serie????

      Radera
  12. Spännande med de här listorna, mycket nya tips en får när en kollar runt. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man får ju det. Som om man inte hade tillräckligt att läsa.😊😅

      Radera
  13. nya böcker för mig! så många tips på allas listor. kul

    SvaraRadera
  14. Hjärtlös har jag tänkt läsa, någongång, men den fick inte plats på min lista nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de får ju inte plats alla de där böckerna man vill läsa.

      Radera
  15. Hjärtlös ska jag också läsa. Har blivit väldigt nyfiken på Wonder Woman-boken också men får se om det blir av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, man kan ju inte läsa alla böcker även om man vill.

      Radera
  16. Intressant, en ny bok av Kristin Cashore!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Har väldigt skum beskrivning, men den skall definitivt läsas.

      Radera
  17. Hjärtlös vill jag gärna läsa och även jag är putt för att de inte översatt sista delen i Månkrönikan. En serie som verkligen var riktigt bra ju.

    SvaraRadera