lördag 26 augusti 2017

Crystal Storm, Morgan Rhodes

Titel: Crystal Storm
Originaltitel: Crystal Storm
Serie: Falling Kingdoms #5
Författare: Morgan Rhodes
Utgivningsår: 2016
Förlag: Razorbill
Sidor/tid: 379 s.
Genre: Fantasy, Ungdom
Språk: Engelska





Handling:
MAGNUS and CLEO are forced to test the strength of their love when Gaius returns to Mytica claiming he's no longer the King of Blood but a changed man seeking redemption. LUCIA, pregnant with the child of a Watcher, has escaped the clutches of the unhinged fire god. Her powers are dwindling as she goes forth to fulfill a prophecy that will keep her baby safe...but could mean her demise. JONAS treks back to Mytica with a plan to overtake Amara, but fate takes hold when he runs into the beautiful Princess Lucia and joins her on her perilous journey. AMARA has taken the Mytican throne, but with no way to unleash the water magic trapped within her stolen crystal, she'll never be able to seize glory and get sweet revenge. (Bokus)

Mina tankar:
Falling Kingdomsserien skall bestå av sex böcker, varav detta är den femte. (Mina tankar om föregående böcker kan du hitta HÄR) Så nu börjar det dra ihop sig inför slutet, det händer väldigt mycket i den här boken, nästan för mycket. Emellanåt kan jag känna att det är lite forserat att det blir lite rörig, med allt som är på gång och när det som händer ändrar riktning hela tiden. Nya karaktärer, återseenden, bortfall... 

Även i denna boken drivs berättandet framåt från ett flertal perspektiv, men fortfarande är det mina favoritkaraktärer Cleo och Magnus som intresserar mig mest, de andra är mest utfyllnad. 

Denna recension kommer jag hålla kort eftersom risken att spoila föregående böcker är stor, men jag måste nämna bokens slut. Det kan man kalla cliffhanger! Vilken tur att jag inte läste denna boken i december när den kom ut. Som det är nu behöver jag "bara" vänta i sju månader och i och med det slutet måste sista boken läsas. Förväntningarna som skapats inför sista boken är väldigt höga och jag är lite rädd för att den inte skall nå ända fram.

Summering:
Bra men väldigt intensiv slutspurt inför sista boken.

Rekommenderas till:
Serien rekommenderas till de som vill han lättläst fantasy med spännande karaktärer.

Betyg: 4/5

Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar