torsdag 25 maj 2017

Den röda handsken, Holly Black

Titel: Den röda handsken
Originaltitel: Red Glove
Serie: Berörarna #2
Författare: Holly Black
Utgivningsår: 2011
Förlag: B Wahlströms
Sidor/tid: 348 s.
Genre: Urban fantasy, ungdom
Språk: Svenska

Läst som E-bok på Storytel


Handling:
Jag vill ha dig så mycket att jag nästan skulle göra vad som helst för att få dig. Jag älskade dig, Cassel. Före förbannelsen. Jag har alltid älskat dig. Det finns ingenting jag hellre vill än att tro henne. Men jag kan inte. Cassel Sharpe trodde att han var en vanlig kille, tills han upptäckte att hans bröder manipulerat hans minnen. Nu vet han sanningen: han är den farligaste beröraren av alla. En beröring av Cassels hand kan transformera vad som helst ? eller vem som helst ? till något annat. (Bokus)

Mina tankar:
Den röda handsken är den andra boken i triologin om Berörarna, Den vita katten och Det svarta hjärtat är de andra två delarna. 

Jag vet inte om det finns så mycket att tillägga i recensionen av denna boken till det jag skrev om Den vita katten (den recensionen kan du se här). Boken är lättläst, lättsmält, lite lagom spännande om än lite segare än första boken. Karaktärerna är lätta att hänga på, men inga man varken älskar eller hatar. Man känner dem inte så väl, Cassel är den som är mest intressant och det också ur hans perspektiv vi får historien. Han är lätt att tycka om trots hans hårda yta, då han för en kamp mot den brottsliga bakgrund han kommer ifrån.

Jag tycker hela idén och uppbyggnaden av den här boken känns lite originell, med "Berörarna" och hur de blir utnyttjade, samtidigt som folk är rädda för dem.

Summering: Lättsmält läsning och mycket underhållande!

Rekommenderas till:

Perfekt sommarvarma dagar på stranden!

Betyg: 3/5

Går att köpa som E-bok på cdon.comAdlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar