söndag 8 januari 2017

P.s. I still love you, Jenny Han

Titel: P.S. I still love you
Originaltitel: P.S. I still love you
Författare: Jenny Han
Utgivningsår: 2015
Förlag:
Sidor/tid: 8 timmar 59 minuter
Genre: Nutid, romans, ungdom
Språk: Engelska

Lyssnat på Storytel
Inläsare: Laura Knight Keating


Handling i korthet:
"Lara Jean didn’t expect to really fall for Peter.
She and Peter were just pretending. Except suddenly they weren’t. Now Lara Jean is more confused than ever.
When another boy from her past returns to her life, Lara Jean’s feelings for him return too. Can a girl be in love with two boys at once?" (Goodreads)


Mina tankar:
Det här är andra boken i en triologi. Första boken heter To all the boys I've loved before (2014) och sista (tror jag) skall komma ut i år, 2017, Always and forever, Lara Jean.

Jag gillar Jenny Hans berättande, men själva historien i den här boken blev lite för mycket tonårsdrama för mig. Spänningen är borta och det blir mest ångestladdat, med två killar som gillar Lara Jean och som hon gillar tillbaka. Det blir misstro och kommunikationsproblem och bara jobbigt. 

Ändå kan jag inte släppa boken utan tycker vissa bitar är så där lagom smågulligt som Jenny Han är så bra på. Men jag är inte helt säker på att jag kommer ge mig på bok tre. Jag hade nöjt mig med bok ett, om bara slutet varit mer definitivt där. Det hade räckt.

Rekommenderas till:

Tonårsromantiker

Betyg: 3/5

Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com
Läs om boken på goodreads

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar