fredag 2 februari 2018

Bilbo Hobbiten (Graphic novel)Charles Dixon, J.R.R Tolkien

Titel: Bilbo Hobbiten
Originaltitel: The Hobbit
Serie: -
Författare: Charles Dixon, David Wendela, J.R.R Tolkien
Utgivningsår: 2002
Förlag: Epix
Sidor/tid: 144 s
Genre: Graphic novel
Språk: Svenska


Handling:
När hobbiten Bilbo en dag får besök av trollkarlen Gandalf och tretton dvärgar, ställs hans fridfulla liv på huvudet. Han blir övertalad att hjälpa till att återfinna dvärgarnas stulna skatt. Många faror möter dem innan Bilbo står öga mot öga med skattens väktare - den fruktansvärda draken Smaug.

Mina tankar:
Detta är J.R.R Tolkiens Bilbo, fast i serieformat. Bilbo gillar jag och naturligtvis även denna version. Fast jag måste erkänna att jag gillar originalet bättre. Bilderna i boken är fina och så, men de stämmer inte riktigt överens med mina bilder i huvudet. Men det var ändå roligt att läsa den. Mer har jag faktiskt att säga om den här.

Betyg: 3/5



Går att köpa på cdon.comAdlibris.comBokus.com

2 kommentarer: