tisdag 28 februari 2017

Sammanfattning Februari


Lästa böcker i Februari:  5 st

Antal lästa sidor: 689 s.
Tid jag lyssnat: 51 timmar 20 minuter

Månadens utmanings böcker:
  • Boktolva: 1 st
  • Peter May
Totalt avklarade i år: 6 st
  • Kaosutmaningen: 4 st
  • 8. En bok från Europa: Svarthuset
  • 13 En bok publicerad 2017: Carve the Mark
  • 21. En tegelsten (på över 500 sidor): Empire of Storms
  • 31. En bok som utspelar sig före år 1900: Stalking Jack the Ripper
Totalt avklarade i år: 15 st.

Påbörjade serier:
  • Lewis Trilogy
  • Carve the Mark
  • Jack the Ripper
Avslutade serier:
  • -
Månadens bästa bok:
Empire of Storms var en perfekt äventyrsbok. En av de bästa böckerna i en väldigt bra serie.

Månadens överraskning:
Det var spännande att lyssna på Stalking Jack the Ripper. Boken klarade sig över förväntan även om jag blev lite besviken på slutet.

Mina tankar:
Väldigt blandad kvalité på läsningen denna månad, både väldigt bra och inte så bra alls. Veronica Roths bok är jag riktigt besviken på, hade förväntat mig något episkt. 

Eftersom jag gått upp i arbetstid nu i februari, innebär det att det inte finns lika mycket tid eller ork att läsa, därav färre böcker än i Januari. Men jag är trots allt rätt nöjd med antalet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar