söndag 2 oktober 2016

Wrap up September



Lästa böcker i September:
Månadens bästa bok:
The Winner's Curse var precis så bra jag hade hoppats. Starka karaktärer med spännande relationer. Bra berättat och snyggt utformat.

Månadens överraskning:
Jewel var bättre än vad många recensioner gjort gällande. Underhållande läsning i spännande miljö.

Månadens besvikelse:
Vilse... Sexfixerade ungdomar som behandlar varandra illa. Ytlig bok som ändå på något sätt höll mig fast.

Mina tankar:
Läsningen har gått lite slött denna månad. Men jag fick ändå läst ett recensionsexemplar jag fått och vill ha med den i denna wrap up. Gunga åt Söder och Norr var kanske inte en fantastisk läsupplevelse för mig som vuxen. Men jag gillar sättet de kan användas att prata om olika problem tillsammans med barnen man läser dem med/för. Dessutom lyssnar min elvaåriga dotter just nu på första boken i serien och tycker den är spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar