onsdag 6 januari 2016

Veckans Bokbloggsfråga! Vecka 1


Tänkte försöka hänga på barnboksbloggens "Veckans Bokbloggsfråga!" Denna veckas fråga lyder: 

Kommer du att delta i någon boklig utmaning under 2016? Antingen någon av de som cirkulerar i bokbloggsvärlden eller någon som du gör bara för dig själv. Finns det någon läsutmaning som du skulle vilja genomföra om det bara funnits mer tid?

Jag har valt tre utmaningar i år, vilket blir en mer än förra året. Dels är det Goodreads reading challenge, där jag valt att höja mitt mål från 60 till 70 böcker i år.

Kaosutmaningen var rolig att göra förra året och inte särskilt ansträngande, så när det dök upp en ny för 2016, var det självklart att vara med.

Boktolvan 2016 däremot är något nytt för mig, men det skall bli spännande att läsa lite nya författare.

Sen att hänga på den här "Veckans Bokbloggsfråga" blir en utmaning i sig, då mitt bloggande mest går ut på att skriva recensioner på böcker jag läser.

Jag hade nog velat hänga på ett gäng spännande utmaningar till, men risken är att jag blir stressad av det och då blir det ju inte roligt längre. Kanske en utmaning för mig i år skulle kunna vara att skaffa lite hyllvärmare... Jag har inte så många, utan tvingar mig själv att läsa de böcker jag köpt innan jag får köpa nya (i stort sett iallafall)

2 kommentarer: