måndag 31 augusti 2015

Wrap up Augusti





Lästa böcker i Augusti:

Månadens bästa bok: 
Månadens bästa bok är inte en bok utan två. Det är de två böckerna jag läst av Mary E. Pearson, "The Kiss of Deception" och "The Heart of Betrayal". Så fantastiskt historieberättande som gör att jag vill stanna kvar i den världen och drömmer om den på nätterna. Jag är så tagen av den här berättelsen som är så helt i min stil. Är det någon som vet andra böcker av samma episka proportioner, vill jag gärna ha rekommendationer. Jag längtar till bok tre, men vill samtidigt inte att det skall ta slut.

Månadens överraskning:
Överraskningen denna månad kan nog vara "Amy & Rogers Epic Detour". Jag hade inte så höga förväntningar på denna bok utan tänkte nog bara att den kunde vara trevligt tidsfördriv, vilken den också var. Men jag blev så inspirerad av den, av själva tanken på en " road trip", så nu planerar familjen för en framtida "road trip". Dock inte i USA utan i Norge, det kan bli nog så trevligt och väldigt kul att planera inför.

Månadens besvikelse: 
Månadens stora besvikelse är absolut "Cruel Beauty", jag hade så höga förväntningar och de föll så platt. Boken är så otroligt vacker och referensen till "Skönheten och Odjuret" är så lockande, men boken är förvirrande och jag känner inte alls för eller med karaktärerna. Anledningen till att betyget blev så lågt, är nog just för att förväntningarna var så höga från början och boken inte nådde ens i närheten av dem.

Mina tankar:
Ingen höjdarmånad direkt, många medelböcker som var OK att fördriva tiden med men inte stack ut så mycket, förutom de två fantastiska böckerna som VERKLIGEN stack ut. De kan nog vara bland årets bästa böcker hittills. Är så förälskad i dem, utseendet, berättarstilen och historien... Suck... Längtar till bok nr. 3.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar