onsdag 1 juli 2015

Destined for Doon, Carey Corp & Lorie Langdon


Originaltitel: Destined for Doon
Författare: Carey Corp & Lorie Langdon
Utgivningsår: 2014
Förlag: BLINK
Sidor: 342
Genre: YA, Fantasy

Handling i korthet:
Det här är ju lite svårt att skriva utan att det blir för mycket spoiler. Så vill du inte veta för mycket, och framför allt om första boken Doon, hoppa över detta stycket. 
Veronica är drottning i Doon och hennes vän Kenna är i ute i den verkliga världen och förverkligar sig själv på scen. Men ännu en gång hotas Doon och Veronica skickar den svikna Duncan för att hämta Kenna till Doon. Veronica tror nämligen att de inte kan rädda riket utan henne. Spänningen mellan Duncan och Kenna är påtaglig, men hon följer med honom till Doon. 

Mina tankar:
Åhhh... Jag vill inte att denna sagan skall ta slut men det gör den, med en cliffhanger av episka proportioner. Det visar sig att jag får vänta till första september för att kunna läsa fortsättningen. Så otroligt frustrerande, man skall inte börja läsa serier innan alla böcker är utgivna... 
Boken är i vissa delar förutsägbar och i andra inte. Karaktärerna och relationerna utvecklas och som vanligt tycker jag det är lite jobbigt när de missförstår varandra och inte kommunicerar ordentligt, fast det är inte lika irriterande som vanligt. Jag kan nämligen förstå båda sidor av saken och det är inte bara vanligt trots och bångstyrighet hos karaktärerna ifråga. Den här boken var värd varenda krona och jag kommer absolut läsa den igen, när jag behöver fly in i en annan verklighet. Och jag måste få resa till Scotland.

Betyg: 5/5

Går att köpa på cdon.com, AdLibris.com, bokus.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar