måndag 9 mars 2015

Origin, Jennifer L. Armentrout

Om jag var lite besviken på Opal och kände att det var en övergångsbok, så har besvikelsen försvunnit i och med Origin. Nu händer det saker igen. Boken är spännande och det är svårt att släppa boken. Intresset hålls ända fram till slutet...
Slutet ja... Naturligtvis måste jag läsa nästa bok så fort som möjligt, men den har jag inte!!! Jag måste beställa den och vääänta. Vilken besvikelse. Det är tur jag har lite andra bra böcker på kö som kan underhålla mig under tiden jag väntar.

Handlingen i korthet: Katy är tillfångatagen av myndigheterna, som räknar med att Daemon skall komma efter henne. Under tiden passar de på att göra sjuka tester på henne. Man får som läsare reda på mer vad myndigheten vill med utomjordingarna och hybriderna och man får även reda på vad origins är. Katys och Daemons förhållande stärks och man får lära känna nya spännande karaktärer som verkar komma ha en stor roll i nästa bok.

Vissa bitar av boken är lite väl "cheesy" kan jag tycka... Men men, det andra läser jag med glädje och vissa passager är så spännande att jag sitter och håller andan. Jag sätter fem stjärnor på boken på goodreeds.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar